Unessa olin porukoilla. Äiti oli kauheessa kännissä, se yritti ottaa uunista jotain paljain käsin. Kahdesti. Ja minä yritin huolehtia, huuhtoa äitin sormia kylmässä vedessä. Iskä oli siinä taustalla jossain eikä tehnyt mitään.
Ei ole ensimmäinen kerta kun näen vastaavanlaista unta. Olo on voimaton mutta minun on autettava äitiä. Ei ole muuta vaihtoehtoa enkä edes ajattele sellaisia. Minun on pidettävä huolta äitistä.

Toisessa unessa olin laivassa, risteilyllä. Alus alkaa uppoamaan ja minun pitää ottaa mukaan kaikki tärkeä, ei mitään muuta. Minua ei pelota, vähän vaan ärsyttää se että joudun valikoimaan omaisuudestani jotain ja jättämään loput. Pääsen maihin, mutta huomaan että makuupussini unohtui. Lähden hakemaan sitä. Vieläkään ei pelota, ja minusta on maailman normaalein asia juosta uppoavaan laivaan vaikka kaikki muut pyrkivät sieltä pois.
Tätäkin unta olen nähnyt ennenkin. Suuri alus alkaa täyttyä vedellä, mutta minulla ei ole minkäänlaista paniikkia, korkeintaan tunnen oloni vähän tympääntyneeksi.

Ship
To see a ship in your dream, denotes that you are exploring aspects of your emotions and unconscious mind. The state and condition of the ship is indicative of your emotional state. If it is a cruise ship, then it suggests pleasant moods. If it is a warship, then you are experiencing feelings of aggression.


To dream that you are sailing the high seas in a ship, denotes that you are standing tall in times emotional turmoil.

Shipwreck
To see or dream that you are shipwrecked, suggests that you are experiencing some emotional conflict or are having difficulties in expressing your feelings. Additionally, you may not be ready to confront issues in your unconscious.

Olen saanut sympatiaihmetyksiä herran käyttäytymisestä ystäviltäni. Sanovat sitä tyhmäksi. Ei se ole tyhmä. Ehkä minä taas olen liian ymmärtäväinen ja kiltti. Mutta tällä hetkellä se on helppoa, koska herra on edelleenkin kaukana enkä ole nähnyt sitä pitkään aikaan, joten en ole päässyt fanittamaan sitä. Ja elämäni on muilta osin sen verran mallillaan, ettei tämäkään saa minua masentumaan. Tai ehkä minä vaan en ole valmis kohtaamaan alitajuisia onkelmiani kuten tuo tulkinta sanoi. Ja kyllähän se paikkansa pitää.

Onko mitään ihanampaa kuin tieto siitä, että minulla menee hyvin? Että minulla on kaikki kunnossa, että elämäni on raiteillaan ja että minä en ole masentunut vaan voin hyvin. Kaunista. Ja koska kaikki on ihanaa ja kaunista, minä en nyt halua keskittyä mihinkään sisäisiin ristiriitoihini. Koska ei ole ihan pakko.

Hemmetti, jos kerrankin tekisi niin kuin on fiksua eikä niin kuin tuntuu parhaalta. Minä voisin selvitellä päänisisäisiä asioita, minun pitäisi tehdä se, mutta koska voin nyt näin hyvin en halua. En halua itkeä koska olen tehnyt sitä niin paljon. Ja päätäkin särkee.